inte alltid som du tror

Hej. Inte mycket som har hänt. Hela helgen har varit som en dimma, har mest bara sovit. Det var bra att jag fick vila ut lite. Väggen var skrämmande nära. Imorgon är jag ledig. Jag ska göra asbolut ingenting. Sitter och kollar på bilder från förr och analyserar mitt liv. Vad har jag gjort? Vad gör jag? Och vad fan ska jag göra? Antar att detta är ens student tankar, jag är inte ensam. Jag ser tillbaka och ser hur lycklig jag var, inte för att jag inte är lycklig nu men allt var så enkelt. Behövde inte riktigt oroa mig för framtiden, att bli något, oroade mig inte för vilka som gick att lita på och inte, oroade mig varken för ekonomi eller politik. Men kanske är det så att jag är mer medveten nu? Eller tänkar jag bara för mycket? Jag skulle behöva en riktig promenad och prata. Malin och Sofie kan känna sig träffade.

Senaste tiden har jag även tänkt mycket på döden. Mina vänners projektarbete berörda mig djupt då den handlade om en flicka som gick bort i cancer. En nära vän till familjen och mig gick nyligen bort i cancer. Jag har fortfarande inte riktigt hunnit bearbeta det, eller snarare klarat av. Jag använder ofast humorn till att försvara mig.

Jag har inte så mycket mer att säga denna afton. Det är dags att tänka på refrängen. Puss




Kommentarer
Postat av: mallan

vad djup du är raring. redan när jag började läsa så såg jag mellan raderna att du behöver en promenixelur - och så skrev du det sen! ;) hehe. just nu förbannar jag att vi bor i olika städer där vi lever för fullt med våra liv. hade vi bott i samma stad hade en och annan spontanpromenad hittat sig in i vardagen vid lediga stunder på ett sätt som inte går nu och det är för jäkla trist kan man tycka:) men vafan, hellre kvalite än kvantitet va, att man pratar fett mkt och bra när man ses istället för att ses titt som tätt och bara gå och mumla för att säga något ;-) väntar fortfarande på att kärringen ska lägga ut schemat för v.9... återkommer om det så kan vi förhoppningsvis ses då?till vi ses finns jag tillgänglig genom tekniken - dator och telefon! pöss på dig <3

2011-01-30 @ 23:41:26
URL: http://maolie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vi kan ta flera mils promenad! Puss på dig sötnöt <3

2011-01-31 @ 21:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0