skin and bones

Det är fint att ha en vän som bor nära som alltid är tillgänglig. Jag är inte allt för bortskämd med det. Men å andra sidan så brukar jag varken orka eller hinna umgås med vänner under skolveckorna, sad but true. Men den här veckan är chill, och dessutom befinner sig min fina Sofie i Köping. Igår så gick vi på promenad, drack kaffe och prata. Idag samma visa minus kaffet plus morotskaka. Det är fint att ha någon att dela åsikter med, som egentligen inte vet så mycket om mitt liv förutom det jag berättar, typ. Hon är fin hon, den där sofie.

Idag är jag back on track på riktigt. Har varit i skolan, städat lägenhetn, gjort två muntliga prov och bakat. Klappar mig själv lite på axeln samtidigt som jag vet att jag gjorde lite mer än vad jag orkade. Vilket är helt okej för nu blir det min vanliga sköna kvällsdusch sen krypa ner och kolla på tv. tv och jag har blivit mycket goda vänner under helgen, med tanke på att tvn var det enda sällskap jag hade.



Jag längtar till sommaren, på att snön ska försvinna. Jag läntar till lovet då jag ska försöka träffa en saknad vän i Örebro. På lovet bär det av till övik för en mini-semester med min älskling och hans familj, ska bli skönt att komma bort. Jag längtar till studenten. Jag längtar till min systemkamera. Jag längtar till att få börja en karriär, typ. Jag längtar tills jag och min andra halva blir sambos, jävlar vad jag längtar till det. Jag längtar till USA.

När skolan och alla dess föreställningar lugnar sig ska jag ta upp mitt gitarrspelande igen, som jag har tappat helt, vilket är synd. Det är terapi att spela gitarr, även fast man inte är nå vidare bra. Mysigt att sitta ett gäng på en gräsmatta, dricka öl och sjunga lite allsång.

Oj vilket långt och personligt inlägg, varsågod mina hjärtan, det är ni värda! puss

Kommentarer
Postat av: sofie

Du är fin du också! Jag skulle kunna stanna i mormors lägenhet för evigt just nu, det är ju så awesome! puss på dig sötnöt

2011-02-23 @ 10:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0